יום רביעי, 4 בינואר 2012

בלוג שיווקי - והעסק שלך ממשיך לפעול גם אחרי שעות העבודה...

נניח לרגע שהעסק שלך הוא בתחום המזון המהיר; סוף יום עבודה, אתה נועל את דלתות העסק שלך והולך הביתה. חמש דקות אחר כך עוצר ליד העסק שלך אוטובוס של חיילים מורעבים. אחרי האכזבה מול הדלתות הנעולות הם ממשיכים לפיצריה שבהמשך הרחוב. ואז מגיע עוד אוטובוס, הפעם של ילדים שחוזרים מטיול שנתי, ואחריו משפחה, ועוד אחת. וכך במשך הלילה מתדפקים על דלתות העסק הנעולות לקוחות פוטנציאלים רבים, שבהעדר מענה ממשיכים הלאה, למתחרים...
ונניח שבבוקר, בעל הפיצריה מעדכן אותך בכל ההתרחשות הלילית, ומודה לך מקרב לב על שעות הפתיחה הנוחות (לו)...  
איך היית מרגיש? 
בוא נחזור לעסק האמיתי שלך: אתה סוגר יום עבודה והולך הביתה. בערך באותו זמן עוד אלפי אנשים חוזרים לבתיהם, בדיוק כמוך, ומתפנים לענייניהם האישיים; הם חולצים נעליים, פותחים את המחשב ומתחילים לחפש שירות או ידע בתחום העיסוק שלך. 
אבל אתה לא שם! האור כבוי. הדלתות סגורות.
לעומת זאת, בתוצאות החיפוש בגוגל יש כמה תוצאות מאוד רלוונטיות עבורם. הם צורכים מידע, מבררים, משווים מחירים, מגיעים להחלטות ומשאירים פרטים אצל המתחרים, בזמן שאתה ישן שינה שיווקית עמוקה מאוד.
איך אתה מרגיש עם זה?
בניגוד למזנון מזון מהיר, אתה לא חייב להיות משועבד לעסק 24 שעות ביממה, או לשלם לעובדים במשמרות מסביב לשעון, כדי לא לאבד לקוחות פוטנציאליים. מספיק שתדאג לנוכחות שיווקית ברשת. כאיש מקצוע, אתה יכול להעלות את המידע / התובנות / היתרונות / הטיפים שלך לאינטרנט, וקהל הגולשים הרלוונטי, זה שמחפש מידע בתחום הספציפי שלך , כבר יגיע אליך בכוחות עצמו.
בלוג עיסקי הוא הכלי האולטימטיבי להיות נגיש לציבור הלקוחות הפוטנציאליים (פלח השוק) שלך. מלבד הזמינות של הבלוג לכל דורש בכל שעה, בלוג עיסקי נועד למתג אותך כמקצוען. יש לך אמירה, יוזמה, אופי וביטחון עצמי לחלוק את זה עם כל העולם ואישתו. בלוג עיסקי נועד גם לעצב לך תדמית שיווקית אטרקטיבית; לא עוד בעל עסק שרודף אחרי לקוחות, לחוץ לסגור עיסקה, ו'דוחף' את השירות או המוצר לכל מי שנכנס לעסק (PUSH). בלוג עיסקי משמש כ'פיתיון' ללקוחות. הם אלה שמחפשים אותך, צורכים את המידע שאתה מספק, בולעים את המסר השיווקי שלך. ואם אתה יודע לבנות מסר שיווקי נכון  וקולע – מה שנותר לך הוא למשוך את החכה (PULL). ההבדל בין שתי גישות השיווק, PUSH  ו-PULL , הוא כמו ההבדל בין לחזר ובין להיות מחוזר. ובעולם השיווק, זה גם ההבדל בין למכור פחות לבין למכור יותר.
בלוג עיסקי טוב הוא כזה שמביא לעסק שלך תנועה של לקוחות, גורם לאנשים להשאיר פרטים או להרים טלפון ואולי אפילו להזמין מוצר או שירות אונליין. 
"מילה בסלע" מתמחה בשירותי תוכן לבלוגים עסקיים. פנה אלינו לקבלת הצעת מחיר.