יום חמישי, 3 בנובמבר 2011

איך לקדם את אתר העסק שלי?


זו השאלה שהולכת איתך מאז שהקמת את האתר לעסק.
אז נכון, השקעת: פנית לחברת בניית אתרים שהקימה לך אתר יפהפה, שכרת צלם מקצועי כדי להעלות תמונות לאתר, שברת את הראש שעות על כתיבת תכנים, ואפילו קיבלת טיפים מאיש שיווק לגבי מיתוג העסק. יש לך את כל הנתונים להצליח.

 אז מה לא עובד פה?
 
התשובה, במילה אחת, היא: תוכן.  ובכמה מילים: תוכן, תוכן, תוכן.
תוכן חי, דינמי, שמעניק לגולשים חידוש בכל פעם שהם נכנסים לאתר שלך. תוכן שלא קפא על שמריו מיום שהעלית את האתר לרשת. תוכן שנותן לגולשים סיבה לחזור לאתר שלך שוב ושוב ולהתעדכן במה שהתחדש, ותוכן איכותי בעל מסר שיווקי, אך לא אגרסיבי מידי, שמדבר לגולש וגם... לזחלנים של גוגל, שסורקים את הרשת ובוחנים כמה האתר שלך רלוונטי לחיפושים של הגולשים.

קידום על ידי תוכן


גוגל לימדה את הגולשים להיות מפונקים;

כשהם מקלידים שאילתת חיפוש בגוגל הם מצפים שהתוצאות תובלנה אותם  ב ד י ו ק  למה שחיפשו. לא ליד ולא דומה. וגוגל עושה הכל כדי לספק להם את זה.

לכן הזחלנים של גוגל מחפשים אתרים בעלי תוכן רלוונטי, שמופיעות בהם מילות מפתח, המככבות בשאילתות החיפוש.

זיהוי מילות המפתח דורש מחקר של השוק, וגם כשכבר יש לך אותן ביד, יש להשתמש בהן נכון;

חובה שהן תופענה בכותרת, וכדאי לשלב אותן בטקסט בתדירות גבוהה, אך לא בהגזמה יחסית לכמות המילים הכוללת, כך שאיכות הטקסט והרצף הלוגי לא יפגעו מעודף ניסיונות קידום בגוגל. 

השתלת מילות מפתח באופן אגרסיבי מניבה תוצאה הפוכה ומורידה דירוג בגוגל. (כותרת בסגנון: "רכישת משקפיים – איך רכישת משקפיים תשפיע על רוכש משקפיים בשוק רכישת המשקפיים?" לא תעשה שירות טוב לאתר...)


תוכן כמקדם כניסות לאתר
בין שאר הקריטריונים לדירוג, הזחלנים של מנועי החיפוש מונים את מספר הכניסות.
לכן כדי לקדם את האתר שלך בגוגל כדאי להכיר את הגולשים שלך, והם - כמו כל דבר בעולם - מתחלקים לשניים:

אלו שנכנסים פעם ראשונה, בדרך כלל דרך חיפוש בגוגל או קישור- יש לך פחות מ- 10 שניות (!) להרשים אותם, כדי שיחליטו אם להישאר אצלך או לחזור לתוצאות החיפוש.
את אלו צריך לתפוס על ידי כותרות מדויקות ומזמינות ותוכן שימושי, תמציתי, ידידותי לקריאה, שיקפיץ לעיניים המרפרפות את התשובה לחיפוש כבר בקריאה ראשונית.
הם לא יצללו לתוך בריכה של טקסטים כדי לדוג משם את הפתרון שהם צריכים כאן ועכשיו;  
או שימצאו מיד מה שהם צריכים או שיקליקו הלאה. אין הזדמנות שניה.

תוכן שיווקי טוב יגרה את הגולשים לבקר בדפים נוספים באתרך, ולרשום כניסות נוספות במונה של גוגל.


ויש את אלו שנכנסו אליך בעבר והתרשמו לטובה. אולי הם אפילו כבר לקוחות שלך.
אך מה הם ימצאו בפעם השניה שהם יכנסו לאתר? את אותו הדבר?

אם כן – איבדת אותם כגולשים, ואת הכניסות שלהם כאמצעי נוסף עבור קידום בגוגל.

הגולשים לא מחפשים מנטרה כדי לחזור עליה שוב ושוב. הם מחפשים ענין חדש.
סיפקת? אולי יכניסו אותך לרשימת ה"מומלצים" שלהם, וייכנסו שוב ושוב.
לא סיפקת? האתר שלך ייבלע כעוד שורה חד פעמית בהיסטוריית הגלישה.


הזנה עקבית של האתר שלך בתכנים תמציתיים, מתחדשים, תואמי חיפוש בגוגל ובעלי תוכן שיווקי, מעלה את סיכוייך לקדם את האתר שלך ולהנות מחשיפה רחבה ולקוחות חדשים.

בהצלחה...